שני | 30.5 | 11:00 | סינמטק 5

הצגת פרוייקטים


מעבדת הראף-קאט של דוקאביב והקרן החדשה לקולנוע וטלוויזיה מציעה ייעוץ מקצועי וחניכה עם מנטורים בכירים בינלאומיים לפרויקטים דוקומנטריים שנמצאים בעריכה בשלב ראף-קאט.

הקהל מוזמן ליומה הראשון של המעבדה – פרזנטציות ודיון בארבעת הפרויקטים הנבחרים

המנטורים

ז'ואל אלכסיס

ז'ואל אלכסיס, ילידת בלגיה, גרה בתל-אביב ונמנית עם עורכות הסרטים המובילות בארץ. היא עורכת סרטים דוקומנטריים ובדיוניים באורך מלא זה 20 שנה. הסרטים שהיא ערכה הוקרנו בפסטיבל קאן, באידפא, בסאנדנס ובפסטיבלים רבים אחרים. בין הסרטים שערכה אלכסיס לאחרונה: "Speer Goes to Hollywood" (הוקרן בפסטיבל ברלין 2020), "פגות תוקף" (זוכה פרסי הבימוי והעריכה בדוקאביב 2019, הוקרן גם בטרייבקה ובהוט-דוקס), "מוחי" (זוכה דוקאביב 2017, הוקרן גם באידפא) ו"עד קצה הזריחה" (זוכה הפרס הגדול בדוקאביב 2015, הוקרן גם בפסטיבל פסטיבל ויז'ן דו ריל בשווייץ). אלכסיס היא גם יועצת עריכה, ובשנים האחרונות היא ייעצה בין היתר לעורכי הסרטים "Cinema Morocco" (הוקרן בפסטיבל הקולנוע של לייפציג ב-2018 ובדוקאביב ב-2019), "Silas" (הוקרן בפסטיבל טורונטו 2017), ו"להיות מי שהייתי" (זוכה פסטיבל ברלין 2017). ז'ואל אלכסיס מלמדת בסדנת העריכה של סאנדנס, ב"דוק קמפוס" וב"אסודוק", וחברה בצוות היועצים של "ראף קאט סרוויס".

טרזה שימיקובה

טרזה מנהלת את CPH:FORUM, פלטפורמת ההפקה והמימון של CPH:DOX, פסטיבל הקולנוע הדוקומנטרי הבינלאומי בקופנהגן. כמו כן, היא יועצת לתוכנית הבינלאומית של קרן "צ'יקן אנד אג פיקצ'רז" הממוקמת בניו-יורק ובסן-פרנסיסקו ומעניקה מימון והכשרה ליוצרות קולנוע דוקומנטרי. ב-2009, לאחר שסיימה את לימודי הקולנוע בבית הספר לקולנוע וטלוויזיה של פראג בהתמחות בקולנוע דוקומנטרי, ביימה טרזה סרטים דוקומנטריים קצרים, ובהם הסרט זוכה הפרסים "Double Life of Saint Vit". נוסף על כך, היא ניהלה את התוכנית של סדנת הראף קאט הבינלאומית dok.incubator ואת השלוחות המקומיות שלה (DOK.Restart בפולין, DOK.SK בסלובקיה ו-dok.elevator, המיועדת למפיקים מהמדינות הנורדיות), ועמדה בראש תחום התעשייה בפלטפורמת "איסט דוק", פורום הפיצ'ינג ושוק הקופרודוקציות הגדול ביותר ליוצרי מזרח אירופה ומרכזהּ.

תומאס קראג

עורך קולנוע וטלוויזיה בעל יותר מ-25 שנות ניסיון. מאז סיום לימודיו בבית הספר לקולנוע של דנמרק ב-1989 שיתף פעולה עם במאים רבים, ובהם לארס פון טרייר, יונאס קורנל, אקה סנדגרן, ינס ג'ונסון, רומלה המריך, הנריק רובן גנז, אנה ויבל ואולה בורנדל. בשנים 2007–2010 היה תומאס חבר במועצת הקולנוע של המכון הדני הלאומי לקולנוע וייצג את דנמרק בקרן האירופית יוראימג'ז. כיום הוא מנהל את תחום העריכה בבית הספר הדני לקולנוע ומדריך סטודנטים בעריכת סרטים תיעודיים ובדיוניים לצד עמיתו, הבמאי ארנה ברו. נוסף על כך, תומאס קראג עורך ומפקח על עריכה של יצירות קולנועיות מרחבי העולם ומנחה סדנאות בבתי ספר לקולנוע ואוניברסיטאות, בעיקר במדינות הנורדיות. השנה הוא גם אחד המנחים בחממת dok.incubator.

ווּטר ינסן

ווּטר ינסן הוא הבעלים של Square Eyes, חברת הפצה ומכירות שמתמחה בסרטי פסטיבלים משובחים מחוץ למיינסטרים ומוצאת להם קהל כדי שיזכו להכרה שהם ראויים לה. סרטי החברה זכו להקרנות בכורה בפסטיבלים יוקרתיים ברחבי העולם וקטפו פרסים מכובדים בקאן, בברלין, בטורונטו, בלוקרנו ובקלרמון-פראן. בעבר היה ווּטר מנהל התוכן של פסטיבל הקולנוע הבינלאומי Go Short. נוסף על היותו מרצה בבתי ספר לקולנוע ובאוניברסיטאות, ווטר העביר סדנאות והנחה דיונים באידפא, בפסטיבל True/False, בתוכנית Berlinale Talents ועוד.


אמפתיה (שם זמני)

בימוי: עומר שמיר | עריכה: איל גולדברג |
הפקה: שלומי אלקבץ, גלית כחלון

אנשים זרים הופכים להיות התרפיה האמנותית של אמן הרחוב Know Hope, שסובל ממחלה כרונית קשה.

קרן רבינוביץ'
מכון ון ליר

נורה

בימוי: מתן בן מורה | עריכה: גיא שחם | הפקה: אלעד פלג, חגי ארד

נורה בחרה להקדיש את חייה לטיפול בעטלפים, והקימה עבורם ועבורה בית מחסה מהסכנות שבחוץ. הנתינה הטוטאלית של נורה לבעלי החיים מרחיקה ממנה מחשבות קשות על העבר. האם היא יכולה לספק מזור גם לעצמה?

הקרן החדשה לקולנוע וטלוויזיה

השיבה מהפלנטה האחרת

בימוי: אסף לפיד | עריכה: נוהר חסין, אסף לפיד | הפקה: נעמי לבארי, סער יוגב, גיא הודס

סופר השואה יחיאל דינור (ק.צטניק), טבע בספריו את המונח ''הפלנטה האחרת'' כדי לנסות ולתת תוקף לטראומה שעבר. לאחר שהתעלף במשפט אייכמן, הוא מחליט לעבור טיפול ב-LSD, טיפול שמשנה את תפיסתו מקצה לקצה.

כאן תאגיד השידור הישראלי
קרן מקור
המיזם המשותף - קרן גשר ובית אביחי
Claims Conference
NRW

תאי-לנד

בימוי: ניר דבורצ'ין | עריכה: ניר דבורצ'ין | הפקה: אלעד פלג, חגי ארד

ביישוב הנידח עין תמר, פועלי החקלאות התאילנדים מהווים את רוב האוכלוסייה. הם משאירים את חייהם מאחור, נפרדים מהוריהם המזדקנים, מבני הזוג והילדים, ועובדים ללא הרף, חיים חיי דוחק והישרדות למען עתיד טוב יותר להם ולמשפחתם.

קרן קולנוע נגב
קרן רבינוביץ'- פרויקט קולנוע