הרומן הסוער והסודי שניהלה בנעוריה אֶמה, סבתו של הבמאי, נחשף מתוך מכתבי אהובתה, שהתגלו רק אחרי מותה. דמותה הפראית, המתגרה והמרדנית של האהובה, מרסל, נבנית מחדש מתוך קטעי ארכיון אמיתיים ובדויים ומוזיקה חושנית במיוחד.
חוקר הציפורים הגרמני מקס שונוֶטֶר אסף, מיין וצייר בדבקות כמעט 20 אלף ביצי ציפורים. באירופה המופגזת, האבודה, הוא ועמיתיו נאחזו באיסוף הזה כדי להימלט ממראות התופת, אל מקום שבו הכול שפוי כשהיה.
בלגונה שבשולי ונציה האדרנלין שוצף, ומנועי סירות המירוץ רועמים. דניאֶלה הוא אאוטסיידר, אבל כמו הצעירים האחרים, גם הוא נחוש לשבור שיאי מהירות. סרט מרהיב, החוצה לעתים את הגבול בין מציאות ודמיון, מעל ומתחת לפני המים.
הם גדלו בבתים הרוסים, אבל מרגע שמצאו זה את זו הם היו מאושרים, לפחות לזמן מה. עשר שנים של אהבה בין הבמאית לבן זוגה מתועדות בצילום מחוספס וקצבי על רקע מציאות חיים קשוחה ברוסיה המתפוררת.
במסעו אל הכפר הקטן בהרי האטלס, באלג׳'ריה מולדתו של אביו הזר והרחוק, מלווים את הבמאי קארים איינוז סיפורי האהבה של אמו, שגידלה אותו לבדה בברזיל. במפגשיו עם אנשים ונופים הוא מברר בתוכו מחדש את זהותו.
בֶּבָּה היא הבמאית רבקה האנט, צעירה אפרו-לטינית, בתם של מהגרים, שגדלה בניו יורק, תוך התחככות מתמדת בסוגיות של גזע, מעמד ופצעים משפחתיים היסטוריים. ארבעת פרקי סרטה משרטטים דיוקן עצמי טעון, עוצמתי, מפוכח וסוחף.
אם ובתה חיות בבדידות כמעט מוחלטת בבית רעוע באזור כפרי בפולין. את קצב החיים מכתיבות עונות השנה, והחיבור העמוק שלהן לטבע מזמן גם חלומות וחזיונות. על אף הקשיים, השתיים מוצאות לא מעט סיפוק ואושר.
הסרט מורכב כולו מסרטוני יוטיוב שמתעדים שני עולמות מנוגדים המתועדים ממגוון של נקודות מבט – חופי הים של תל אביב והגבעות והוואדיות של הגדה המערבית. הקבלות של צורה ותוכן חושפות מצב של אלימות ושליטה – אדם על בעלי חיים, אדם על אדמה ואדם על אדם.
יותר מ-40 שנה שזואי לוקאס מתגוררת לבדה באי סייבל, מוקפת בעדרים של סוסי פרא וכלבי ים, ציפורים וחרקים. הבמאית ז'קלין מילס לומדת להכיר את האי הקטן מבעד לעיניה ומציירת דיוקן מרהיב של האי והחוקרת כאחד.
כשהרובוט הרפואי המתוחכם מצולם בפעולה, בתוך חלל הבטן, הגוף האנושי הופך לחלל פועם, מסתורי ומסקרן.
במישורי המלח ובמכרות המתכת, על צוקים תלולים ובבורות במדבר - פועלים מקסיקנים עושים את מלאכתם ביד, בכלים פשוטים, בקצב ובמאמץ הרחוקים להדהים מחיינו המודרניים. הסרט, המלווה בפסקול קולות העבודה בלבד, מזמין לחוויה חושית אסתטית כמעט פולחנית.
הבמאי המוערך טסאי מינג-ליאנג מתבונן בהונג קונג, שממשיכה לנוע גם בלילה וגם ברחובות ריקים.
הטיילות של ראשית המאה ה-20 לא באו לכבוש אלא להכיר, ומבעד לעיניהן - ולסרטי החובבות שתיעדו את מסעותיהן - מתגלה עולם חדש, אחר. אסופה של יומני מסע ותיעוד נדירים מזמינה את הצופים למסע היסטורי-רגשי בעולמן.
האם ניתן להכיר באמת שחקן שמוחק את עצמו בכל פעם שהוא מגלם דמות? אגב מערכת יחסים סוערת, מסוחררת, מתקרבת ומתרחקת, מנסה הבמאית לפענח את הגבר שמולה. ניסיונותיה מתורגמים ליומן לירי אישי מהפנט בשחור-ולבן.
מכתביה של L לאהוב שנטש אותה חושפים את הסדקים העמוקים בחברה ההודית, שמעליהם מנסים סטודנטים צעירים לדלג, בדרך לעתיד חופשי ומשוחרר יותר. שילוב טקסטים וקטעי קולנוע אותנטיים ומבוימים מעניק לסיפור גוון הזוי, חלומי ואפילו מכושף.
כ-120 שנה לאחר שראה אור, גברים מכל הגילים מתמודדים - ביחד ולחוד - מול המצלמה עם טקסט אירוטי מפורסם, שנאסר להפצה במשך שנים. מה השתנה מאז נכתב? אילו פנטזיות, זכרונות או מבוכות הוא מעורר היום?
המגפה בפתח, והבמאי, החוקר את העיר התת-קרקעית אוספיה בבריסל, משוחח עם אביו הרופא באקוודור.
המגפה כפתה עליהם סגר, אבל בעולם הווירטואלי אפשר היה להמשיך להיפגש ואפילו להתאהב. הסרט, שצולם כולו בסגנון הווריטֶה, בעולם וירטואלי מצויר, מלווה זוגות שגילו שדווקא מאחורי דמויות בדויות אפשר לייצר אינטימיות נדירה.
הילדים המגיעים לבקר את הוריהם בכלא סאן ויטורֶה מגלים במהרה שזו אינה טירה קסומה מהאגדות.
לקראת משחק, האצטדיון העצום מתעורר לחיים וחלקיו המכניים והאנושיים נעים בתיאום כמעט מיסטי.
שקט לא היה בדונבאס שבאוקראינה גם כשעדיין הייתה, לכאורה, הפסקת אש. המצלמה מלווה את החיילים (והחיילת האחת) מקרוב מאוד וללא כל מחיצות. בשוחות, בין הפגזות, השיחות גלויות ואינטימיות ואת המתח והדריכות אפשר כמעט למשש.
שלושת חברי הרכב הדאנס-פופ האמריקאי YACHT עורכים ניסוי נועז ומפקידים את יצירת אלבומם החדש בידי בינה מלאכותית. אחרי שסרקה ולמדה מאות שעות מוזיקה שכתבו בעבר, האם התוכנה תתגלה כמוכשרת, מקורית ואולי אפילו יותר יצירתית מהם?
סיפור מסעם המפתיע של גושי שַיש יוקרתיים הנחצבים ביוון, מסותתים בסין לפסלים כאילו-עתיקים ונשלחים בחזרה לאירופה המתגעגעת ליופי ההיסטורי (אבל בזול). זהו גם סיפור המטוטלת ההיסטורית-כלכלית הנעה כעת ממערב למזרח.
זווית יוצאת דופן אל אחורי הקלעים של ראיון שהעניק תלוניוס מונק לטלוויזיה הצרפתית בשנת 1968, מגלה את התבנית האטומה שלתוכה דוחסת התקשורת את מרואייניה, כדי שיתאימו לנרטיב מוכן מראש, גם אם אחד מהם הוא פסנתרן-על.
כלי נגישות