התחרות הישראלית

פרס פרנק לאוי לסרט הישראלי הטוב ביותר

בסך 70,000 ₪
סרט: ענבל פרלמוטר - אם זה נגמר | בימוי: שרון לוזון, אביגיל שפרבר, הפקה: אביגיל שפרבר

באדיבות: פרנק לאוי
מענק השכרת ציוד: גליקסון
מענק משמרות עריכה: אולפני אדיט
מענק שיווק מיוחד בסך 100,000 ש’‘ח יוענק לסרט הסרט הישראלי הטוב ביותר במידה ויבחר להגיש את מועמדותו לאוסקר האמריקאי.

נימוקי חבר השופטים

בזכות התיאור הרגיש של נפש מיוסרת וכריזמטית והשימוש במגוון רחב של אמצעים נרטיביים וקולנועיים כדי לספר סיפור מרתק וגם טרגי - צוות השופטים בחר להעניק את פרס הסרט הדוקומנטרי הישראלי הטוב ביותר ל''ענבל פרלמוטר - אם זה נגמר''

פרס יוסי קאופמן לבימוי

בסך 25,000 ₪
סרט: שקרים שסיפרתי לעצמי | בימוי: יפים גרבוי, הפקה: יהלי גת, יפים גרבוי
הפרס מתחלק ל-10,000 ₪ מענק ישיר ו-15,000 ₪ מענק פיתוח לסרט דוקומנטרי חדש.

באדיבות: קרן מקור לסרטי קולנוע וטלוויזיה

נימוקי חבר השופטים

הסרט מגולל במיומנות אמנותית ניכרת סיפור משפחתי שמפרק את דמות האב כדי להתעמת ולחשוף סודות חבויים. הבמאי שוזר סיפור אישי אך גם אוניברסלי על הגירה, טראומה ופיוס.

פרס חבר השופטים

בסך 10,000 ₪
סרט: האסירה X | בימוי: לימור פנחסוב, הפקה: לילך שעיו

באדיבות: הראל השקעות בביטוח ושירותים פיננסים

נימוקי חבר השופטים

באופן רגיש ועדין מציג הסרט את סיפורה של אישה אמיצה הצוללת אל עברה האפל במטרה לחקור את יסודות הרוע ולהתמודד עם הטראומה שמעולם לא עזבה אותה.

פרס ראש עיריית תל־אביב-יפו לסרט ביכורים

בסך 30,000 ₪
סרט: נורה | בימוי: מתן בן מורה, הפקה: חגי ארד, אהרון פאר, אלעד פלג

באדיבות: ראש עיריית תל אביב-יפו

נימוקי חבר השופטים

הסרט מגולל באופן אינטימי, מלא ברגש וסוחף סיפור על דמות אאוטסיידרית של אישה מחוספסת ומלאת חמלה, שגורם לצופה להבין כמה דברים על חשיבותה של אהבה.

פרס הצילום

בסך 5,000 ₪
סרט: יומן תצפית | צילום: איתי מרום

באדיבות: באדיבות: משרד התרבות והספורט - מועצת הקולנוע

נימוקי חבר השופטים

הצלם מעצב שפה ויזואלית פיוטית ועשירה, דרכה חווה הצופה את העולם דרך נקודת המבט של הגיבור ויוצר חוויה קולנועית עשירה וסוחפת.

פרס העריכה

בסך 5,000 ₪
סרט: שקרים שסיפרתי לעצמי | עורכים: יפים גרבוי ויוסף גרינפלד

באדיבות: באדיבות: משרד התרבות והספורט - מועצת הקולנוע

נימוקי חבר השופטים

השילוב בין צילום מוקפד, הום מוביז, דימויים אקספרסיביים ועבודת סאונד רב-שכבתית יוצר סרט שמוביל את הצופה למסע יצרי ומרתק שנע בין תקופות זמן שונות.

פרס התחקיר

בסך 7,000 ₪
סרט: 1948 - לזכור ולשכוח | תחקיר: לילי יודינסקי, גל רוזנבלוט וז׳נאן בסול

באדיבות: באדיבות: משרד התרבות והספורט - מועצת הקולנוע

נימוקי חבר השופטים

עבודת התחקיר המעמיקה ורחבת ההיקף בסרט צוללת אל ההיסטוריה של קום המדינה ומביאה עדויות חדשות, חומרי ארכיון ויזואליים עשירים ושורה של דמויות הנוברות בעבר, המשרטטים יחד תמונה מורכבת ומפורטת של זיכרון קולקטיבי מודחק המאיים להכתים את דמותה של המדינה.

פרס עמותת פליציה בלומנטל ליצירת הפסקול

בסך 5,000 ₪
סרט: התזמורת | בימוי: עופר פנחסוב. מוזיקה: משה דעבול

באדיבות: עמותת פליציה בלומנטל למוזיקה

נימוקי חבר השופטים

המוזיקה משמשת כאחת הדמויות הראשיות בסרט ונותנת קול לתרבות שנפלה קורבן לניצול והדרה ארוכות שנים, שבנסיבות אחרות יכולה הייתה לשמש גשר בין ישראל לשכנותיה.

פרס קרן כדר

פרס קרן כדר

פרס קרן כדר לסרט בהשראת תולדות המדינה והחברה הישראלית בסך 50,000 ₪
באדיבות: ''קרן כדר לתרבות, אמנות ומדע'' , מיסודו של ד''ר אברהם כדר.
סרט: חיים ומוות בלוד | בימוי והפקה: הילה מדליה

נימוקי חבר השופטים

הסיפור הישראלי רווי בסתירות וקונפליקטים קשים שתועדו מזוויות רבות לאורך השנים, אבל לעתים נדירות מתגלה סיפור שמתגלמים בו חיבורים אנושיים כואבים ונוגעים ללב בין נראטיבים שונים. בסיפור זה הקונפליקט היהודי-ערבי מתגלה במלוא הטרגיות והמורכבות שלו דרך חייהם של כמה אנשים שגורלותיהם נפגשים במהלך המהומות בלוד, אך דווקא בתוך הסיטואציה המדממת הזו הם מתעקשים למצוא חמלה וסולידריות. ''חיים ומוות בלוד'' הוא סרט מטלטל וסוחף שמצליח בעדינות וברגישות להאיר את המשותף והמחבר בתוך מציאות של הפרדה וסכסוך.

תחרות בינלאומית

פרס הסרט הבינלאומי הטוב ביותר

בסך 18,000 ₪
סרט: קוקומו סיטי | בימוי: ד' סמית

באדיבות: משרד התרבות והספורט - מועצת הקולנוע

נימוקי חבר השופטים

סרט שדמויותיו ושפתו הקולנועית פורצים גבולות. הסרט מעניק קול לגיבורות מושתקות ואף חוגג את זהותן. מציאות קשה וכואבת מוצגת בסרט בחיוניות כובשת. אנחנו מברכים את יוצרת הסרט די סמית ומבקשים לכבד את זכרה של קו קו דדול אחת מגיבורת הסרט שנורתה ונהרגה לאחר השלמת הסרט.

ציון לשבח בתחרות הבינלאומית

סרט: 20 יום במריופול | בימוי: מְסְטיסלב צ'רְנוב

נימוקי חבר השופטים

אנו מבקשים לציין לשבח את יוצר הסרט המוכשר והאמיץ שסרטו מביא למסך את זוועות המלחמה באוקראינה ובכך מעלה לסדר היום את זוועותיה של מלחמה באשר היא ובפרט כאשר מעורבים בה אזרחים. בכך אנחנו מבקשים לתמוך בשאיפתו של במאי הסרט שלא להניח לזוועות המלחמה לרדת מסדר היום.
הציון לשבח של חבר השופטים מוענק לסרט ''20 יום במריופול'' ולבמאי מסטיסלב צ'רנוב

תחרות מעבר למסך

פרס מעבר למסך

בסך 7,500 ₪
סרט: לגבור על הנמר | בימוי: נישה פּאהוּג'ה

באדיבות: נוגה צור | על שם אילנה צור מייסדת הפסטיבל

נימוקי חבר השופטים

אב שנלחם באומץ לצד בתו. אם שנאבקת עבור הצדק. כפר מבועת מפחד ומבושה. עמותה שנלחמת עבור שוויון מגדרי. תובע מחוזי שקורס תחת העומס. ובמרכז, נערה בת 13, בכפר נידח בהודו, שדוחקת בכולם ובעצמה ומסרבת להיכנע לגורל שנכתב עבורה.
בלב הסרט האמיץ הזה עומד העול הכבד שנדרש לשאת כל מי שמחליט לעשות את הדבר הנכון. ביד בוטחת משרטטת היוצרת תמונה מורכבת ורגישה בה ניתן להבין כיצד תקיפה מינית מטלטלת משפחות, כפרים ואת החברה כולה. ואיך, בעמידה איתנה יחדיו, ניתן לשנות את המציאות.

ציון לשבח בתחרות מעבר למסך

סרט: קיקי | בימוי: נתן רושנסקי, הפקה: חגי ארד, אהרון פאר, אלעד פלג

נימוקי חבר השופטים

כשאין אף מקום שמשרה תחושת ביטחון, לעתים המוצא האחרון הוא המדבר.
במסע קולנועי זה, עולות וצפות בפנינו מערכות היחסים השבריריות והדרמטיות סביב נער אבוד אחד, המחפש מקום שניתן לקרוא לו בית. ברקע נופי המדבר מאפשר הסרט להתבונן בשינויים הרגשיים העדינים המתרחשים אל מול המצלמה.

תחרות עומק שדה

פרס החזון האמנותי בתחרות עומק שדה

בסך 7,000 ₪
סרט: מניפסטו | בימוי: אנג'י וינצ'יטו

באדיבות: משרד התרבות והספורט - מועצת הקולנוע

נימוקי חבר השופטים

הסרט חושף מציאות הרסנית ושוברת לב של ילדות והתבגרות ברוסיה העכשווית. מניפסטו, אשר בוחן ומצדיק את שמו בו זמנית, חושב מחדש על מרכיבי העשייה הקולנועית על ידי ניכוס מחדש ושזירה של סרטוני יוטיוב וטיקטוק וחיבורם לכדי תיעוד אפל הנעשה במיקור המונים. הוא מעניק קול לדור אשר מושתק בכוח על ידי השלטונות ומעלה אל פני השטח את הזרמים התת-קרקעיים של אלימות מדינתית. כמניפסט של התנגדות ומאבק הוא מדגים כיצד סמארטפונים יכולים להפוך לנשק פוליטי ולהעניק כוח דמוקרטי לילדים החיים במדינה טוטליטרית. כצוות שיפוט בפסטיבל קולנוע המתרחש בישראל על רקע מציאות עכשווית מפחידה, אנו רוצים להביע את תמיכתנו בעשייה קולנועית אמיצה אשר מרימה את קולה נגד שלטון עריצות, ורואים בסרט זה תמרור אזהרה מפני עתיד אפשרי העלול להתרחש בקרוב.

ציון לשבח בתחרות עומק שדה

סרט: Anhell69 | בימוי: תיאו מונטויה

נימוקי חבר השופטים

הסרט מתאר מציאות מחתרתית ונסתרת הנמצאת בליבה של חברה בה צעירים אינם יכולים לדמיין אפשרות של מחר. Anhell69 לא רק עוסק במחיר הטרגי של חופש מיני בקולומביה, אלא גם מייצג דור בלתי נראה וחסר תקווה אשר מוצא את מותו במציאות היומיומית. סרטו של תיאו מונטויה הוא סרט היברידי עשיר מבחינה אסתטית אשר מוקיר את זכרם של חברים שהלכו לעולמם, ובצער חושני חוגג את יופיין של דמויותיו בדרכן אל עבר המוות הבלתי נמנע.

פרס יד ושם

פרס יד ושם

פרס יד ושם למצוינות קולנועית בסרט דוקומנטרי על השואה 3000$ באדיבות יד ושם
סרט: סרט: נתניזם | בימוי: אילן גולוד

נימוקי חבר השופטים

''נתניזם'' מביא את סיפורו של נתן הילו, אמן אאוטסיידר, שבמשך 70 שנים יצר גוף עבודה מאסיבי מזיכרונותיו מהימים בהם שירת כחייל אמריקאי צעיר, בבית המשפט הבינלאומי שהוקם בנירנברג, בו יחידתו הוצבה לשמור על 24 בכירי הפושעים הנאצים, שנשפטו בידי בעלות הברית לאחר ניצחונן במלחמת העולם השנייה.
סרטו של גולוד חוקר את העדות ואת היצירה האמנותית של נתן הילו - רישומים, ציורים וטקסטים, ומדגיש את העובדה שייצוג ויזואלי אמנותי הוא צורה של עדות, בדומה לעדויות כתובות או מדוברות. בסרט נעשה מאמץ גדול לאשש את עדותו של הילו, ובכך מודגשות שאלות מורכבות על האופן בו יש להשתמש בעדויות, על אופיו של הזיכרון האנושי, וכיצד אלו אינם בהכרח תיעוד עובדתי, אלא מאפשרים תובנות עמוקות על השפעת האירועים על התפיסה והחוויה האנושית. בשפה קולנועית מדויקת ועשירה מצליח גולוד לעורר בצופה קשת רחבה של רגשות כלפי האמן האאוטסיידר, להחיות את היצירות שלו, ובמיוחד להעלות למודעות את המורכבות של תיעוד, אמנות ועדות, אודות הטראומה הכלל-אנושית שהייתה השואה.

תחרות קצרים

פרס הסרט הקצר הטוב ביותר

בסך 4,000 ₪
סרט: מודי | בימוי: קרולִינה קרְוואן, תומאש רָטֶר

באדיבות: משרד התרבות והספורט - מועצת הקולנוע

נימוקי חבר השופטים

דיוקן ייחודי ועוצמתי של אם ובנה, החיים על אי מרוחק המתמודדים עם בידוד וקשיים נפשיים. זהו סיפור עמוק על משאבי נפש האדם ליצור ביטוי והתעלות בתנאים שלא יאומנו. הסרט עצמו לוכד במצלמה את נשמת הדמות הראשית שלו על ידי צילום ופסקול מרובד ופואטי. הסרט מעורר בנו השראה לחשוב מחדש על הקשר שלנו לטבע, על מה שאנו מחשיבים כנורמלי ועל עוצמתה של היצירה ככוח מרפא.

ציון לשבח בתחרות הקצרים

סרט: דוב | בימוי: מורגן פרונד

נימוקי חבר השופטים

הסרט בעל נקודת מבט ייחודית שמתחיל כסרט טבע שבו הבמאית, סטודנטית לקולנוע, נשכרת למשימה שבה היא צריכה לערוך צילומים של דובי בר בטבע שצולם על ידי גבר מבוגר; מאוחר יותר הסרט משנה כיוון כשהיא מוצאת צילומים של נשים שלא מודעות לכך שמצלמים אותן, ברחובות. הסרט בוחן סוגיות של מבט גברי בצורה מאוד יצירתית ועוצמתית ומציע הקבלה בין האופן שבו אנו רואים את הטבע, לבין האופן שבו נשים נתפסות, לרוב כמושא המבט הגברי. הבמאית לא מפחדת לשנות לחלוטין את נושא הסרט כשהיא נתקלת במפתיע בחומרים החדשים, מה שנותן לנו הצצה לתחושה המורכבת של להיות אישה בעולם של היום.

תחרות סטודנטים


ע''ש ולזכרה של רותי גוטסמן
ידידה אהובה ומסורה של דוקאביב
הפרסים מוענקים בתרומתו האדיבה של יואב גוטסמן

פרס ראשון

בסך 10,000 ₪
סרט: צהלה | בימוי: יסמין שפט, עמית גביש | סם שפיגל - בית ספר ליצירה קולנועית
באדיבות יואב גוטסמן
מענק השכרת ציוד: גליקסון
מענק משמרות עריכה: אולפני אדיט

נימוקי חבר השופטים

דרך נקודת מבט מדויקת וחזקה מצליחות הבמאיות להתבונן במציאות ממרחק אמנותי תוך נוכחות מלאה בה, ויוצרות ייצוג אינטימי ומורכב של האהבה הבלתי מותנית בין הדמויות.

פרס שני

בסך 6,000 ₪
סרט: רגעים לפני השינה | בימוי: פביו זילברמן יוכנו | סם שפיגל - בית ספר ליצירה קולנועית

באדיבות: יואב גוטסמן

נימוקי חבר השופטים

בצורה רכה, עדינה ומכילה במיוחד הסרט לוקח אותנו למסע אינטימי ומשכנע אל נשמתה של אישה שמסרבת להיות מוגדרת על פי מצבה הפיזי.

פרס שלישי

בסך 4,000 ₪
סרט: חבלי לידה | בימוי: נהר כהן | בית ספר מעלה לקולנוע ולטלוויזיה ע''ש אורי אליצור

באדיבות: יואב גוטסמן

נימוקי חבר השופטים

באמצעות גישה רגישה ומחויבת הסרט פותח את ליבנו לאישה מעוררת השראה שמסרבת להיות קורבן. יוצר הסרט מלווה וחושף בפנינו את העליות והמורדות של לירון, אם חד-הורית לשלוש, ומראה כמה קשה להתנתק מהעבר שממשיך לרדוף אותך.

מלגת הצטיינות ע''ש משה לב בתחום הצילום

בסך 3,000 ₪
סרט: ללא תנאי | צילום: מאי עבאדי גרבלר, מעיין שוורץ, עומר מנור, נתן רושנסקי, גיא סחף

באדיבות: דפנה לב

נימוקי חבר השופטים

דרך מבט רגיש של המצלמה, מתעד הסרט סיפור קורע לב של חברות והתבגרות. מעקב צמוד אחר הדמויות לאורך פרק זמן משמעותי, מאפשר לנו להתעמק בהווה, כמו גם להרגיש את הזמן החולף.

מלגת הצטיינות ע''ש משה לב בתחום העריכה

בסך 3,000 ₪
סרט: הנסיך של גולדה | עריכה: אלעד מעיין

באדיבות: דפנה לב

נימוקי חבר השופטים

העריכה של הסרט מבוססת כמעט לחלוטין על צילומי ארכיון, ומייצרת נרטיב סוחף ורגשי. הקצב והקומפוזיציה של הסרט מאפשרים לנו להתקרב לטרגדיה של הדמות וגם לצלול לתוך סצנת הסקייט הישראלית.

פיצ’ינג דוקאביב

מענק הפקה של קרן גשר לקולנוע רב תרבותי

בסך 21,000 ₪
מפות החיים סרטה של אלגרה אלי בכר, בית הספר לקולנוע וטלוויזיה ע''ש טיש, אוניברסיטת תל אביב

נימוקי חבר השופטים

סרט מרהיב ומרגש על חבורת רקדנים בשכונה קשת יום בקולומביה אשר מתמסרים לריקוד תוך חזרות ללא לאות ברחובות השכונה, למרות קשיים אישיים ומהמורות רבות, לקראת הפסטיבל השנתי. הגיבורים כובשים, חושפים את סודותיהם הכמוסים, ובסופו של דבר פורצים בריקוד שמביא לזכייה הגדולה בפסטיבל.

מענק כאן 11 לסרט בתהליך מתקדם

בסך 11,000 ₪
9 נשמות, סרטו של רפאל פומרנץ, בית הספר לקולנוע וטלוויזיה ע''ש סם שפיגל

נימוקי חבר השופטים

אביו של הבמאי המתועד בערוב ימיו הוא דמות מרתקת עם סיפור חיים ייחודי שמסופר למרות הקושי ברגישות רבה ובטון קומי תוך חשיפת מערכת היחסים בן אב לבנו. סיפור על החיים.

מענק ג’אנגל סאונד לעריכת סאונד

נימוקי חבר השופטים

סרט המספר סיפור משפחתי מורכב בתקופת השואה מזווית שונה וייחודית ומגלה סודות מהעבר.
דמות ראשית כריזמטית ומרגשת ומלאת הומור והתמודדות של דור ראשון מול הדור השני, דרך דמויות כנות ומרגשות.

מענק אולפני אופוס לחדר עריכת אונליין

כמוני מסכה, סרטו של גיל שפירו, בית הספר לקולנוע וטלוויזיה ע''ש טיש, אוניברסיטת תל אביב

נימוקי חבר השופטים

דמות האב ההולכת ומיטשטשת בפני הבן מוציאה אותו להיכרות עם אביו שנפטר בהיותו בן 10, בפורים. היום, כשהבן בגיל שאביו נפטר, הוא משחזר יומו האחרון של האב, ונוגע באמת שלו עצמו. סרט רגיש, קולנועי ומפתיע.

ציון לשבח

לא בבית Not Home, סרטה של רעות בן שושן, בית הספר לקולנוע וטלוויזיה ע''ש סם שפיגל
מעלה - בית הספר לקולנוע ולאמנויות

נימוקי חבר השופטים

הסרט מפגין יכולת לספר סיפור אינטימי וכואב בתוך קהילת העובדים התאילנדים. הגיבור שהיגר לכאן לפני שנים רבות איבד את הקשר אל ביתו הקודם ובקרוב, עם סיום ויזת העבודה כאן, יאבד גם את הבית הנוכחי.
לתחושתנו, הבמאית, עם עין מצלמת מיוחדת, תצליח להביא את הדרמה המיוחדת הזו ולהפוך אותה לסרט מיוחד על הקשר בין זהות למקום.