ביפילמס

רביעי | 29.5 | 14:45 | סינמטק 4

מסלוליה של הפוליטיקה הרבנית הספרדית בישראל


בשיתוף מכון ון ליר בירושלים
סרטו של רפאל בלולו, "הצדיק האחרון: שושלת אבחצירא", מספר את סיפורה של משפחת אבחצירא ואת השפעתה הגדולה על התגבשותה של זהות, תרבות ופוליטיקה צפון אפריקאית בישראל.
סרטו של עופר פנחסוב, "הרב עובדיה יוסף: מלך הספרדים", עוקב אחר חייו של הרב עובדיה יוסף, בדגש על ההשפעה החברתית, התורנית והפוליטית שלו על שאלות מרכזיות שעיצבו את החברה והפוליטיקה הישראלית עד ימינו.
הדיון יעסוק בדמויות המרכזיות האלו ובעולם החברתי והפוליטי שיצרו, שהוא חלק מרכזי מכל מאמץ להבין את החברה הישראלית בימינו ואת הכוחות המפעילים אותה.

הדיון ייערך בתום הקרנת "הצדיק האחרון: שושלת אבחצירא".
הסרט "הרב עובדיה יוסף: מלך הספרדים" יוקרן לאחר הדיון.


מנחה: ד"ר עידו הררי, מכון ון ליר בירושלים.
הדיון בהשתתפות: ד"ר מירב אלוש-לברון, עו"ד שגית פרץ-דרעי, ד"ר גל לוי ויוצרי הסרטים: רפאל בלולו (הצדיק האחרון: שושלת אבחצירא) ועופר פנחסוב (הרב עובדיה יוסף – מלך הספרדים).

הצדיק האחרון: שושלת אבחצירא

סיפורו של הבבא סאלי ואחיו הצעיר, הבבא חאקי, מנהיג הציונות הדתית הספרדית. מצעירותם בריסאני, עיירת ספר במרוקו, דרך הגעתם לישראל ועד להפיכתם לדמויות שהשפיעו על החברה והפוליטיקה בישראל, לאורך שלושה דורות של אצולה ישראלית-מרוקאית.

הרב עובדיה יוסף - מלך הספרדים

איך הפך הרב עובדיה יוסף לאישיות המשפיעה ביותר על הציבוריות הישראלית? מהפכן, שנוי במחלוקת, דמות נערצת, שרבבות עולים אליה לרגל. סיפור חייו של הרב נחשף בעזרת קטעים שטרם נראו. הבמאי עופר פנחסוב קיבל גישה חסרת תקדים למעגל הפנימי במשפחת יוסף ושותפים לדרך הפוליטית.