שלישי | 28.5 | 11:00 | סינמטק 5

הצגת פרוייקטים


מעבדת הראף-קאט של דוקאביב והקרן החדשה לקולנוע וטלוויזיה מציעה ייעוץ מקצועי וחניכה עם מנטורים בכירים בינלאומיים לפרויקטים דוקומנטריים שנמצאים בעריכה בשלב ראף-קאט.

הקהל מוזמן ליומה הראשון של המעבדה – פרזנטציות ודיון בארבעת הפרויקטים הנבחרים.

המנטוריות

ז'ואל אלכסיס

ז'ואל אלכסיס, ילידת בלגיה, גרה בתל-אביב ונמנית עם עורכות הסרטים המובילות בארץ. היא עורכת סרטים דוקומנטריים ובדיוניים באורך מלא זה 20 שנה. הסרטים שהיא ערכה הוקרנו בפסטיבל קאן, באידפא, בסאנדנס ובפסטיבלים רבים אחרים. בין הסרטים שערכה אלכסיס לאחרונה: "Speer Goes to Hollywood" (הוקרן בפסטיבל ברלין 2020), "פגות תוקף" (זוכה פרסי הבימוי והעריכה בדוקאביב 2019, הוקרן גם בטרייבקה ובהוט-דוקס), "מוחי" (זוכה דוקאביב 2017, הוקרן גם באידפא) ו"עד קצה הזריחה" (זוכה הפרס הגדול בדוקאביב 2015, הוקרן גם בפסטיבל פסטיבל ויז'ן דו ריל בשווייץ). אלכסיס היא גם יועצת עריכה, ובשנים האחרונות היא ייעצה בין היתר לעורכי הסרטים "Cinema Morocco" (הוקרן בפסטיבל הקולנוע של לייפציג ב-2018 ובדוקאביב ב-2019), "Silas" (הוקרן בפסטיבל טורונטו 2017), ו"להיות מי שהייתי" (זוכה פסטיבל ברלין 2017). ז'ואל אלכסיס מלמדת בסדנת העריכה של סאנדנס, ב"דוק קמפוס" וב"אסודוק", וחברה בצוות היועצים של "ראף קאט סרוויס".

לוסי קון

לוסי קון היא עורכת תוכן (commissioning editor) ב"סטוריוויל", רצועת הדוקו הבינלאומית הידועה והמוערכת של הבי.בי.סי. במסגרת תפקידה היא מזמינה, מפיקה ואוצרת את התוכנית, המביאה לקהל של הבי.בי.סי סרטים דוקומנטריים משובחים ומגוונים מרחבי העולם. לוסי קון הייתה מועמדת לפרס באפט"א ולפרס האֵמי הבינלאומי בתור מפיקה בפועל. נוסף על כך, היא גם מנטורית, שופטת בתחרויות ובפסטיבלים, משתתפת בפאנלים וחברה בוועד הדוקומנטרי של איגוד השידור האירופי (ה-EBU).

נינו קירטדזה

נינו קירטדזה, ילידת טביליסי שבגיאורגיה, עברה לצרפת ב-1997 ומתגוררת שם מאז. סרטיה זכו בפרסים יוקרתיים רבים בפסטיבלים ברחבי העולם, ובהם פסטיבל סאנדנס, האקדמיה האירופית לקולנוע ופסטיבל ויזיון דו-ריאל. נוסף על היותה במאית, נינו קירטדזה היא גם תסריטאית ושחקנית. קריירת המשחק שלה החלה כשקיבלה את התפקיד הראשי בסרטה של ננה ג'ורג'דזה "השף מאוהב", שהוקרן בפסטיבל קאן והיה מועמד לאוסקר. במהלך הקריירה שלה היא עבדה עם פיטר ברוק, ויטוריו גסמן, פיליפ מונייר, ז'אן-פייר אמריס, קלוד גורטה, ז'אק פרין, אוליבייה לנגלואה וז'וזה דיין. בשנים 2019–2023 הייתה נינו קירטדזה חברה בוועד המנהל של קרן יוראימג'ז ושל EFP, רשת הארגונים לקידום קולנוע אירופי. כיום היא עורכת שיתופי פעולה קבועים עם מגוון ארגונים צרפתיים ובינלאומיים בתחום הקולנוע, ובהם יוזמת "קלוז אפ", מכון סאנדנס, אטלייה וראן, פוקאל וסינמה דו-מונד. ב-2023 הוענק לה עיטור אבירות ממסדר האמנויות והספרות הצרפתי.

נקרופוליס - עיר המתים

בימוי ועריכה: קרן אלכסנדר | הפקה: קובי מזרחי

מאחורי הקלעים של תעשיית המוות היהודית, על רקע חציבת מנהרות קבורה תת-קרקעיות, כשרות למהדרין, בהר המנוחות בירושלים.

הקרב על יעקב ישראל דה האן

בימוי: צבי לנזמן | עריכה: שירה קלרה וינטר | הפקה: צבי לנזמן ומירה מנדל

משורר, הומוסקסואל, קדוש חרדי, חלוץ. הרצח הפוליטי הראשון בישראל המודרנית התרחש בירושלים ב-1924, אז אנשי היישוב החדש החליטו לסלק את יעקב ישראל דה האן, שאיים לתפיסתם על המפעל הציוני כולו.

הרבה דיבורים

בימוי: שקד אורבך | עריכה: נועה וינשטין | הפקה: דן שדור

לילה אחד, אחי הבכור בורח משוטרים במחסום ובעקבות זאת מבלה לילה שלם אזוק בניידת. כששיחת הטלפון מהמעצר מגיעה, אני מבינה: אנחנו לא יכולים להתעלם יותר מהילת הבעיות שתמיד אופפת אותו - האבהות המפוזרת שלו לשני ילדים, חוסר התקשורת, ההתפרצויות, הזרות שבה הוא מתהלך בעולם. בניסיון לעזור לניר לסדר את הכאוס של חייו, אני מגלה שעליי להתעמת עם השדים שלי. מבעד לסדרת מפגשים ואירועים - חלקם משעשעים, חלקם דרמטיים ומטלטלים - אני מבינה לראשונה כיצד יחסיי הסבוכים עם משפחתי, ובעיקר עם אמי, עוצבו בדמותו של הביטוי היחיד שלא נאמר בביתנו - הורות אוטיסטית.

אז אולי

בימוי: נתן רושנסקי | עריכה: שרון יעיש | הפקה: מיכל ויץ

דמותה של שוטרת-ליצנית מופיעה במוקדי הסכסוך האלימים של מזרח ירושלים. מתחת לאף האדום מתגלה אישה המתמודדת עם פוסט טראומה מפיגוע ירי. מסע הריפוי של ירושלים מתגלה כמסע אישי - בחזרה לקו האש שצילק את נפשה.