14 ציורים

במסגור מוקפד ותזמון מדויק, 14 תמונות דוממות משתלבות ברגעי חיים אקראיים. היחסים המפתיעים שמתפתחים בין התמונה לבין האנשים שמתנהלים סביבה חושפים טפח מן היומיום העכשווי של החברה הסינית.

E.1027 איילין גריי והבית על הים

כשהאדריכלית איילין גריי תכננה עבור עצמה מקום מפלט לחוף הים התיכון, היא לא התכוונה לבנות יצירת מופת. שחזור מרהיב ווירטואוזי של פרשייה היסטורית סוערת על אמנות, תשוקה ומאבקי כוחות.

אבי נשר: מילים להחלפה

כשהיה רק בן 24, ביים אבי נשר את אחד הסרטים המצליחים והחשובים ביותר בקולנוע הישראלי - "הלהקה". כיובל שנים וכ-20 סרטים משמעותיים מאוחר יותר, הפעם הוא זה שיושב לפני המצלמה.

אובססיה לאור

קליידוסקופ צבעוני על לואי פולר - אמנית במה מקורית וספקטקולרית, חלוצת הפרפורמנס, האישה שהגדירה את רוח המודרניות ופעלה לפי האינסטינקט וכנגד המוסכמות, ושהשפעתה ניכרת עד היום, מקנטרידג' ועד טיילור סוויפט.

אולרדימייד

"המזרקה" האיקונית של דושאן שינתה את פני האמנות, אך האם ייתכן כי הסיפור מאחורי היצירה שהביאה אל המוזיאון את "הדבר האמיתי" הוא בעצמו זיוף?

אורקסטרה

בשנת 1973 נגנים שעלו לישראל מארצות מזרח אירופה הקרירות מצאו את עצמם מנגנים בתזמורת בבאר שבע. הסרט חושף את החיכוך הבלתי נמנע שלהם עם התרבות המקומית תוך שהוא מלוּוה בקטעי נגינתה המשלהבת של התזמורת.

אות רוטטת

צלילה רב-לשונית, מרחיבת דעת וגם אישית מאוד אל משמעויות השימוש בצליל ר', וכיצד הוא מבטא את המקום ממנו הגענו - או את זה שאנו שואפים להיות חלק ממנו.

אם העולם הזה הוא ים: נתן יונתן

ביוגרפיה דוקומנטרית מוזיקלית, המביאה לראשונה למסך את סיפור חייו של המשורר והפזמונאי נתן יונתן, בשנת המאה להולדתו וה-20 למותו. דיוקן מרגש של "האיש ההוא", שחייו הפכו לפס הקול של חיינו ולסיפורה של ארץ ישראל.

אנסלם

סרטו של וים ונדרס הוא צלילה חומרית ופיוטית, חושית וחושנית אל גוף עבודותיו של הפסל והצייר המונומנטלי אנסלם קיפר - ודיאלוג בין שני יוצרים פנומנליים

אנסלם (3D)

סרטו של וים ונדרס הוא צלילה תלת-ממדית אל עבודותיו של האמן המונומנטלי אנסלם קיפר, דיאלוג בין שני יוצרים פנומנליים, והישג שיכולה לספק רק אמנות גדולה – הרחבת גבולות ההכרה של הצופים.

בלדיגה

כשהיה בן 19, יורגן בלדיגה בחר באמנות וזיונים כדרך חיים. הוא מתאהב במצלמה, ומתעד מבפנים את הסצנה הקווירית הסוערת של ברלין בשלהי שנות ה-80 בעוד גופו קורס מבפנים.

ג'ון גליאנו: גאות ושפל

סרטו של הבמאי זוכה האוסקר קווין מקדונלד ("ויטני"), על עלייתו ונפילתו של מעצב העל ג'ון גליאנו, מימיו כילד הפלא של עולם האופנה, דרך ההצלחה המסחררת ועד לתקרית האנטישמית שחיסלה את הקריירה שלו.

המעורר - רומן מכתבים בין סב לנכדו

מסע של הבמאי רנן שור בעקבות סבו, הרב אברהם הלר, גיבור תש"ח בצפת - בין אמונה דתית לאמונה קולנועית, בין צפת לתל אביב. הרב דורש מנכדו שינטוש את דרכו כקולנוען, יחזור בתשובה, ויהיה לו בן ממשיך.

הסטונז ובריאן ג׳ונס

אמן הביוגרפיות ניק ברומפילד פותח חרך אל סיפורו של בריאן ג'ונס, מייסד הרולינג סטונז, גאון מוזיקלי, סמל סקס ונפש אבודה, שעזב את העולם בן 27, צעיר לנצח.

ויוה ורדה!

הפיסות העלומות בביוגרפיה של אנייס ורדה, מהקולנועניות החשובות בהיסטוריה, משתלבות באופן בלתי נמנע בעבודות הסינמטיות המשובחות והפרועות של מי שיישמה הלכה למעשה את ההומור כאינטלקט, את השובבות כאסטרטגיה ואת הפמיניזם כדרך חיים.

זיכרון צילומי

את הקול של אמה, העיתונאית והצלמת שילה טרנר סיד, היא שומעת לראשונה דרך הסלילים הגנוזים שנותרו בארכיב. משם היא תרקום את דיוקן הדמות החסרה בחייה.

זיכרון של מסטיק

דליה פרידלנד בתפקיד חייה האחרון נאבקת על מה שנשאר מהזיכרון רגע לפני שהוא נעלם, במסע לאורך השנים בין התיאטרון, המשפחה והיצירה - במציאות שבה היא הגיבורה הראשית.

יומן מחלה

סרט המתחקה ומעניק פרשנות ויזואלית לכתביה של ז'קלין כהנוב: ההתמודדות שלה עם מחלת הסרטן, החששות מהטיפולים, הבדידות, וגם היופי המוזר הנגלה אליה מבין המכאובים.

לצייר עם ריקרדו

הצייר ריקרדו קבאלו מזמין את הצופים אל האטלייה שלו, ופותח צוהר לתהליך עבודה המעלה באוב אינספור מקורות השראה, בסרט שהוא מסע חווייתי בנבכי ההיסטוריה של הציור.

מושכת אש: סיפורה של אניטה פלנברג

הם קראו לה מכשפה, רוצחת, הקללה של הרולינג סטונז - אך הם כלל לא ידעו מי היא באמת אניטה פלנברג. דיוקן שמעניק גאולה לדמות סיקסטיז כריזמטית ומרדנית, מכורה וממכרת, שקמה שוב ושוב מתהומות האפלה.

עומאר וסדריק - עד שזה ירגיש מוזר מדי

יומני הווידאו התזזיתיים של מי שיהיה לימים גיטריסט "דה מארס וולטה" הופכים למסמך אינטימי, פרוע ומסעיר על שני אאוטסיידרים שקשרו את נפשם במוזיקה בועטת וזה בזה.

פאני: המנדלסון האחרת

ביו-סימפוניה קולנועית המוקדשת לפאני מנדלסון, שהייתה עילוי מוזיקלי והוכרעה בידי הגבלות חברתיות ואח מלחין מפורסם - אישה עם אמות מידה מודרניות לגמרי שרק במקרה חיה לפני 200 שנה.

פרידה

ביופיק אודות פרידה קאלו - אמנית, מאהבת, אייקון - במילותיה שלה ובאנימציה מרהיבה המפיחה מחדש את רוח החופש ששורה על ציוריה, כמו גם על חייה.

פרנצ'ישקה

הרקדנית פרנצ'ישקה מאן הרגה קצין אס אס בכניסה לתאי הגזים באושוויץ. מעשה הגבורה הזה לא זכה לתהודה. נפוצו שמועות שפרנצ'ישקה שיתפה פעולה עם הגסטפו. הסרט מחיה את דמותה ומצטרף למיתוס ההולך ונבנה אודותיה.

תסתכל, עוד מעט לא תראה כלום

ברוך נחוש להמשיך לעבוד ובגיל 95 הוא ממשיך לפקוד בכל בוקר את משרד האדריכלים שלו, למרות שהוא סובל מדמנציה ומאבד את צלילותו וזכרונותיו. מתי אשתו גילה תיאלץ לשים קץ לעצמאותו ולהכניס אותו לדיור מוגן?