KIX

דוקו וריטה מחוספס המגולל את סיפור ההתבגרות המהיר והזועם של סאני מגיל 8 ועד 20, שעובר בפינות האפלות של הנפש וברחובות הסדוקים של בודפשט.

אנסלם (3D)

סרטו של וים ונדרס הוא צלילה תלת-ממדית אל עבודותיו של האמן המונומנטלי אנסלם קיפר, דיאלוג בין שני יוצרים פנומנליים, והישג שיכולה לספק רק אמנות גדולה – הרחבת גבולות ההכרה של הצופים.

אפריל בצרפת

הצצה לממלכת הילדות העשירה ומלאת הדמיון כפי שהיא נשקפת מעיניה של אפריל בת ה-5, שמגיעה לחופשה בכפר צרפתי ומשנה את חיי הסובבים אותה.

ארץ העיוורים

רגעים של מגע בין בני אדם, בעלי חיים ומה שסביבם מיתרגמים לרסיסי התרחשות מפעימים בעוצמתם הוויזואלית, בסרט שגילה לעולם את הפרספקטיבה הפיוטית החריגה ויוצאת הדופן של אודריוס סטוניס על המציאות.

בנים

קורותיהם של שלושה סטודנטים במינכן בקיץ אחרון של ברומאנס - מהמסיבות, הסרטונים בטלפון והווידויים על בנות וגודל הפין ועד השיחות הכנות שלהם על רגשות ועל חברוּת.

גשרי הזמן

בשנות ה-60, מאחורי מסך הברזל, דור חדש של יוצרי קולנוע במדינות הבלטיות הביא אל המסך קריאה אחרת של המציאות, והפך את הקולנוע הדוקומנטרי לצורה של אמנות פיוטית פורצת דרך.

האישה והקרחון

דיוקן של מקום - קרחון עצום מימדים - ושל אישה - מדענית ליטאית שמקדישה את חייה לבחינת השינויים האקלימיים שאירעו בו. סיפור ללא מילים על תשוקה לבדידות ועל היופי הבלתי נדלה של הטבע.

הכיתה

הלחץ מהבחינה הראשונה, הודאה בשקר קטן, חיוך בלתי מבוטל של הצלחה - המצלמה מתמקמת בקרבת ילדי כיתה אחת בבית ספר יסודי בווינה ומפליאה לקלוט את האירועים שיעצבו את אישיותם.

ויסטה מארה

עונת התיירות בעיירת חוף איטלקית נפתחת בפברואר ונסגרת באוקטובר, כשבסך עוברים הנופשים - ואלה שעובדים עבורם. המצלמה מפליאה לתעד את הנשגב והמגוחך של סצנת תיירות מתוזמרת היטב.

טרואגרו - הנאות קטנות

אמן התיעוד המתבונן פרדריק וייזמן מקדיש את סרטו החדש לבית טרואגרו, מסעדת שלושה כוכבי מישלן מתוזמרת היטב, מוסד משפחתי וגן עדן לחובבי קולינריה ואסתטיקה משובחת.

ימי בראשית

צ'ילה. אוקיינוס. חוף. אצות. קרקעית. סלעים. שמש. רוח. כלבים. מכוניות. חלודה. רוח. מוזיקה. רעש. דומייה. דיוקן מקום - אנתרופולוגי ולירי, כמו שיר מתרבות עלומה באלתור חופשי.

להתפרא

דוקו-טבע קסום ויפהפה על בני זוג באזור הכפרי של דרום אנגליה שמחליטים להבריא את הקרקע שלהם על ידי "החזרתו" אל הטבע הפראי. התוצאות המדהימות הן משב מרענן של אופטימיות ותקווה להתחדשות אקולוגית.

לצייר עם ריקרדו

הצייר ריקרדו קבאלו מזמין את הצופים אל האטלייה שלו, ופותח צוהר לתהליך עבודה המעלה באוב אינספור מקורות השראה, בסרט שהוא מסע חווייתי בנבכי ההיסטוריה של הציור.

מאיה והגל

דוקו ספורט באדרנלין גבוה ובמרכזו הגולשת הברזילאית מאיה גביירה, אשר התשוקה שלה לגלים גבוהים הביאה אותה כנגד כל המכשולים - הטבעיים והאנושיים - עד לאליפות העולם.

מהמראה האחורית

בין שדות מוקשים וכשברקע ירי פגזים, רכב החילוץ הופך לחלל בטוח ואינטימי עבור פליטים מחזית אוקראינה, וסיפורי התלאות שבפיהם טווים דיוקן מרובד וצורב על מחיר המלחמה והכמיהה לחיים רגילים.

מונוגמיה

במסע אישי, הנע בין מערכת היחסים של הוריו לבין זו של אהובתו ושלו, בוחן הבמאי את לבה של מערכת היחסים המונוגמית, את הקשר בינה לבין אהבה, ואת ההתרגשות לצד המחיר הטמונים ביחסים פתוחים.

ניסים ונפלאות בגולספאנג

הבמאית שנקראה על ידי זוג אחיות מבוגרות לתעד סיפור משפחתי מרגש נקלעת לפרשייה סבוכה ומסתורית המאיימת לפתוח את פצעי העבר ולשנות את עתידן של הנפשות הפועלות.

פרידה

ביופיק אודות פרידה קאלו - אמנית, מאהבת, אייקון - במילותיה שלה ובאנימציה מרהיבה המפיחה מחדש את רוח החופש ששורה על ציוריה, כמו גם על חייה.

צועדות בחשיכה

במטרה לשבור את מאזן האימים של חובות וכאוס אקלימי שהביא את בני זוגן לאבדון, סובב הדוקו העוצמתי והמרשים סביב חייהן של אלמנות בפריפריה החקלאית של הודו שמגלות מחדש את כוחן.

צלו של המפקד

מפגש אינטימי ומהפך קרביים בין ניצולת אושוויץ ובנו של מפקד המחנה מביא את האנשים שהתמודדו עם צלה הקודר של ההיסטוריה למצוא את הדרך לכפרה, מחילה - ולתקווה משותפת בדור הבא.

ראמין

התבוננות מעוררת השראה, על רקע נופיה הקסומים של גיאורגיה, בדמותו של ראמין - מתאבק לשעבר שגופו אמנם זקן אך נפשו צעירה ומלאת חיים.

שלג שחור

מותחן עיתונאי מרתק על עקרת בית ואם לשלושה המפרסמת סרטון על הזיהום הסביבתי ממכרה הפחם הסמוך לביתה בסיביר והופכת בין לילה ל"אויבת העם" ולאקטיביסטית ללא חת.