אפקט שטייף

לאחר שחשפה את פרשת אפי נוה, העיתונאית הוותיקה הדס שטייף מתמודדת עם תביעת ענק מאחד האנשים החזקים והמקושרים בישראל ועדיין שומרת על מחויבותה לסייע לכל נפגעת מין הפונה לעזרה.

הילדים ממנזר סן סימון

חמושה במצלמה קטנה המקובעת לכיסא הגלגלים הממונע, סימה שמעוני (69) יוצאת עם חברה הוותיק פיני נויבירט (70) לחקור את סיפורם של חבריהם, ילדי-הפוליו שחיו במוסד אלי"ן במנזר סן סימון בירושלים בשנות ה-60.

המקום בו הנחנו את ראשינו

ולריה היא השריד האחרון כמעט מכפר שהיה פעם שוקק וכיום שוקע תחת מים רעילים. סרט ביכורים רגיש ויפהפה על אישה שמשבר סביבתי מציף בקרבה געגועים לזמן אחר.

מהמראה האחורית

בין שדות מוקשים וכשברקע ירי פגזים, רכב החילוץ הופך לחלל בטוח ואינטימי עבור פליטים מחזית אוקראינה, וסיפורי התלאות שבפיהם טווים דיוקן מרובד וצורב על מחיר המלחמה והכמיהה לחיים רגילים.

עצים דוממים

לאחר אירוע טרגי בגבול בלרוס-פולין, נערה כורדית שנמלטה עם משפחתה לאירופה נדרשת להתבגר במהירות על מנת לגדל את ארבעת אחיה - וכדי להגשים את החלומות שלה עצמה.

קו המים

"קו המים" עוקב אחר קבוצת צעירים מעמק בית שאן הנאבקים על זכותם להיכנס לנחל האסי העובר בקיבוץ ניר דוד. המחאה שנמשכת קרוב לשלוש שנים מעלה שאלות על שוויון, חוק וצדק חלוקתי שחורגות מעבר לגבולות העמק.

שומר הרועים

בלב הסרט עומדות קהילות רועים בדואיות המתגוררות במרחבים הקסומים של בקעת הירדן, הנאלצות להתמודד עם מגוון לחצים ואיומים. הסרט עוקב אחר הרובד האנושי המורכב ועוכר השלווה, של הסיפור שמציף, בין השאר, מאבקים תנ"כיים על אדמה ומים. כל זאת, על רקע וכנגד נופי בראשית נהדרים.