אפקט שטייף

לאחר שחשפה את פרשת אפי נוה, העיתונאית הוותיקה הדס שטייף מתמודדת עם תביעת ענק מאחד האנשים החזקים והמקושרים בישראל ועדיין שומרת על מחויבותה לסייע לכל נפגעת מין הפונה לעזרה.

הדונם של סבתא

קומיקאי תל אביבי ואבא שלו יוצאים להשיב את ירושתם היחידה: דונם וחצי בשטחים שנכבש על ידי מתנחלים. מה שמתחיל כמסע אישי להשגת טאבו נדל"ני הופך למסע קומי אקטיביסטי ושובר טאבואים אידיאולוגים.

יערים בית זמני

תושבי נתיב העשרה וקיבוץ זיקים פונו מביתם לבית המלון יערים שבמעלה החמישה. כעת, כשיסוד משמעותי מתערער ונשבר, כיצד מתחילים להאמין שוב במושג "בית"?

לוט בערפל

שלושה סיפורים, בשלושת גבולות ישראל, משרטטים דיוקן של חברה שמנסה לקום מן האפר.

מהמראה האחורית

בין שדות מוקשים וכשברקע ירי פגזים, רכב החילוץ הופך לחלל בטוח ואינטימי עבור פליטים מחזית אוקראינה, וסיפורי התלאות שבפיהם טווים דיוקן מרובד וצורב על מחיר המלחמה והכמיהה לחיים רגילים.

מוות באום אל-חיראן

פינוי של כפר בדואי בנגב על ידי משטרת ישראל הופך לאירוע אלים בסיומו נהרגים תושב המקום ושוטר שהשתתף בפינוי. הסרט "מוות באום אל-חיראן" חוזר אל ליל האירוע ואל חקירת מח"ש שנפתחה בעקבותיו.

מקועקעים לכל החיים

אמנית קעקועים משתמשת במחט כדי לרפא את הפצעים הפתוחים מאז השבעה באוקטובר, מנציחה את הקורבנות, מחברת בין הניצולים ויוצרת פסיפס אנושי של החיים.

מתחת לשמש כחולה

"מתחת לשמש כחולה" מספר כיצד הוסבו שטחי מדבר לשטחי אש ושימשו כלוקיישנים לסרטים עתירי תקציב, ועל האופן בו סיפורים ודמיונות מושלכים אל שטחי המדבר.

עד ללא קול

ניקולאי מאמץ את חאני, כלבה שחולצה מעזה. בניסיונו להציל אותה מהתופת, הוא מציל את עצמו מזיכרונות עברו הצבאי.

קו המים

"קו המים" עוקב אחר קבוצת צעירים מעמק בית שאן הנאבקים על זכותם להיכנס לנחל האסי העובר בקיבוץ ניר דוד. המחאה שנמשכת קרוב לשלוש שנים מעלה שאלות על שוויון, חוק וצדק חלוקתי שחורגות מעבר לגבולות העמק.

שומר הרועים

בלב הסרט עומדות קהילות רועים בדואיות המתגוררות במרחבים הקסומים של בקעת הירדן, הנאלצות להתמודד עם מגוון לחצים ואיומים. הסרט עוקב אחר הרובד האנושי המורכב ועוכר השלווה, של הסיפור שמציף, בין השאר, מאבקים תנ"כיים על אדמה ומים. כל זאת, על רקע וכנגד נופי בראשית נהדרים.