אבי נשר: מילים להחלפה

כשהיה רק בן 24, ביים אבי נשר את אחד הסרטים המצליחים והחשובים ביותר בקולנוע הישראלי - "הלהקה". כיובל שנים וכ-20 סרטים משמעותיים מאוחר יותר, הפעם הוא זה שיושב לפני המצלמה.

אורקסטרה

בשנת 1973 נגנים שעלו לישראל מארצות מזרח אירופה הקרירות מצאו את עצמם מנגנים בתזמורת בבאר שבע. הסרט חושף את החיכוך הבלתי נמנע שלהם עם התרבות המקומית תוך שהוא מלוּוה בקטעי נגינתה המשלהבת של התזמורת.

אם העולם הזה הוא ים: נתן יונתן

ביוגרפיה דוקומנטרית מוזיקלית, המביאה לראשונה למסך את סיפור חייו של המשורר והפזמונאי נתן יונתן, בשנת המאה להולדתו וה-20 למותו. דיוקן מרגש של "האיש ההוא", שחייו הפכו לפס הקול של חיינו ולסיפורה של ארץ ישראל.

הסטונז ובריאן ג׳ונס

אמן הביוגרפיות ניק ברומפילד פותח חרך אל סיפורו של בריאן ג'ונס, מייסד הרולינג סטונז, גאון מוזיקלי, סמל סקס ונפש אבודה, שעזב את העולם בן 27, צעיר לנצח.

מושכת אש: סיפורה של אניטה פלנברג

הם קראו לה מכשפה, רוצחת, הקללה של הרולינג סטונז - אך הם כלל לא ידעו מי היא באמת אניטה פלנברג. דיוקן שמעניק גאולה לדמות סיקסטיז כריזמטית ומרדנית, מכורה וממכרת, שקמה שוב ושוב מתהומות האפלה.

עומאר וסדריק - עד שזה ירגיש מוזר מדי

יומני הווידאו התזזיתיים של מי שיהיה לימים גיטריסט "דה מארס וולטה" הופכים למסמך אינטימי, פרוע ומסעיר על שני אאוטסיידרים שקשרו את נפשם במוזיקה בועטת וזה בזה.

פאני: המנדלסון האחרת

ביו-סימפוניה קולנועית המוקדשת לפאני מנדלסון, שהייתה עילוי מוזיקלי והוכרעה בידי הגבלות חברתיות ואח מלחין מפורסם - אישה עם אמות מידה מודרניות לגמרי שרק במקרה חיה לפני 200 שנה.