חמישי | 30.5 | 13:00-9:00 | סינמטק 2 | אירוע תעשייה למוזמנים

אירוע הפיצ'ינג של חממת הנשים התיעודית של הקרן החדשה לקולנוע וטלוויזיה NFCT


שבע יוצרות יציגו את הפרויקטים שפותחו בתוכנית, בליווי טריילרים, בפני פאנל של נציגי גופי שידור ואנשי מקצוע אחרים, כולל המנהל האמנותי של NFCT, רון גולדמן והמנהלת האמנותית של פסטיבל דוקאביב, קרין ריבקינד-סגל. מנחה: דורית ענבר, מנכ"לית NFCT

צוות:
מנהלת: אירית שמרת
מפיקה: אסתר גולדברג
מנטוריות: וידי בילו, נואית גבע, יסמין קיני

שותפי התוכנית: קרן פרידריך אברט, קרן לורי טיש, קרן פידליו, אנאתה, הגברת ענת כרם-אנג'ל, קרן עזריאלי


הפרויקטים המשתתפים

47 דירות

מגד גוזני פינק

47 דירות זנות שעברה במשך 10 שנים הספיקו ליאנה כדי שתאמר ''די!'' אבל חמש שנים לאחר מכן היא עדיין מתקשה לסגור את החודש ולפרנס את בנה בכבוד. כשמשבר רודף משבר היא מתפתה לחזור אל כלוב הזהב של הזנות. דרך הדיאלוג בין היומן האישי אותו היא מצלמת לבין מצלמתה של הבמאית, נולד מסע מצולם על החלטות והשלכות, זהות, טראומה, אהבה ואימהות.

מאמא תרזה

לאה גלפנשטיין

כשלאה, שחקנית ורווקה נצחית, מגלה שתרזה המטפלת הפיליפינית, הפרקטית וההריונית של אימה עומדת ללדת, היא חוזרת לבית ילדותה, נחושה להילחם בחוק הישראלי שמאיים להפריד את האם הטרייה מהתינוק שלה. בבית היא פוגשת את אימה מזל (82) מצרייה אותנטית ושתלטנית עם דמנציה התחלתית שלא זוכרת את מה שלאה לא שוכחת מילדותה. יחד הן עוברות מסע התבגרות נשי אל עבר האהבה.

שלושה בתמונע

נעמי בניאל

במבנה ששימש כמוסך בתל אביב נולד מוסד תרבותי פורץ דרך שמוביל את סצינת הפרינג' בארץ למעלה מ-25 שנה, תיאטרון תמונע. נאוה, המוזה, בעלה לשעבר ובן-זוגה הנוכחי, ייסדו ומנהלים את התיאטרון ובמקביל חיים כמשפחה בבניין משותף בעיר. בשל אילוצים כלכליים, תמונע צפוי לעבור למשכן חדש ונוצץ ב-2024. מבין האריזות, השלושה מספרים את סיפורו של הבית האישי והבית ליצירה שהוא מפעל חייהם.

הקלטות של פרידה

חן זאוסמר

באולפן הרדיו שלה חושפת חן אט אט התכתבות שמע בין-יבשתית של משפחה קרועה, הנקטעת ברצח סבתה. בעזרת ארכיון משפחתי של סרטים והקלטות, יחד עם מפגשים באולפן, היא מרכיבה סיפור של קהילה יהודית בדרום אפריקה וישראל של אז והיום, שמעלה שאלות על הכחשה, זהות, והקשר בין המולדת שלה לבין מולדת האפרטהייד של משפחתה.

הפארק

יעל דנון

פארק מיני ישראל הוא מפעל ליצירת סיפור. הפארק הוא אימפריה קטנה, המציגה מאות מודלים - מונומנטים דתיים, מדיניים ופוליטיים, שנבחרו במטרה לספר את הסיפור הישראלי. האישה שעומדת מאחורי המודלים היא טניה, החלוצה, שבנתה את המקום הזה במו ידיה, בעבודת יד עדינה. עכשיו, כשטניה עוזבת את הפארק, היא נזכרת איך היה בהתחלה, כשהיו שם רק חולות, ואיך הכל השתנה.

המקום השלישי

ג'ניה מליי

שלושה דורות של נשים ממשפחה אחת נקרעים בין שתי מלחמות ענק: המלחמה של רוסיה באוקראינה והמלחמה של ישראל בעזה. השבר הגיאופוליטי אליו בנות המשפחה נקלעות מאלץ אותן לעשות בחירה מחודשת במקום לו הן קוראות ''בית'' ומעמת אותן עם בחירות העבר. הן ידרשו בעל כורחן לשאלות של זהות, יהדות, לאומיות ישראלית ורוסית ומקומן של נשים בעתות מלחמה שלא הן התחילו.

תעשי לי מקום

עמית גביש, יסמין שפט

‎כשנועה (28) חוזרת בתשובה, מתחתנת ושוקלת לעבור לגור בהתנחלות, אחותה התאומה עמית (28), שמאלנית ואמנית בתחילת דרכה, מבינה שנועה הולכת ומתרחקת ממנה. היא מחליטה לעשות הכל כדי לא לאבד את אחותה, גם אם זה אומר לעבור את הקו הירוק.