הקפסולה של דוקאביב
תכנית מיוחדת לשיווק והפצה לסטודנטים.ות מצטיינים.ות
הקפסולה של דוקאביב, שמתקיימת השנה לראשונה, היא תוכנית בינלאומית מיוחדת לסטודנטיות וסטודנטים מצטיינים שמטרתה להעניק הכוונה וכלים משמעותיים לקראת השתלבות בתעשייה הדוקומנטרית בארץ ובעולם. הפרויקט מיועד להעמיק את ההכשרה המקצועית של הסטודנטים.ות ולפרוש את אפשרויות ההפצה והשיווק העומדות בפניהם בזירה המקומית והבינלאומית. על אף הימים המטלטלים ויחד עם הכאב והשבר הלאומי והאישי, החיים לאחר 7 באוקטובר הביאו עמם גם מורכבות גדולה ליוצרים ישראלים. לכן, אנו רואות חשיבות לקיים את תוכנית הקפסולה גם ודווקא בזמנים אלו.
מרבית הסטודנטים.ות לקולנוע ותקשורת המסיימים את לימודיהם בתחום יוצאים לעולם עם ידע אמנותי חשוב, אך לא פעם ללא היכרות מספקת עם הכלים הנדרשים להשתלבות מעשית בתעשיית הקולנוע הדוקומנטרי. לקולות הצעירים המצליחים לברוא שפה חדשה ביצירותיהם נחוץ ידע שיתרום לפיתוח השיח עם עולם הקולנוע שמחוץ לכותלי המסגרת האקדמאית. מתוך החשיבות הרבה שרואה עמותת דוקאביב בהכנת הסטודנטים.ות לעולם בו הם עתידים.ות להשתלב, התוכנית תעניק ידע וליווי מקצועי ותאפשר לסטודנטים.ות ליצור קשרים משמעותיים עם דמויות מפתח בתעשייה הבינלאומית מתחומי ההפצה, השיווק, המיתוג ועוד. כל אלה יספקו ליוצרים.ות מקפצה נחוצה כך שאת סרטם הבא יוכלו לחשוף, לשווק ולקדם מחוץ למסגרת הלימודית.
הקפסולה השנה נפתחה לכארבעים לסטודנטים וסטודנטיות שמועמדותם הוגשה על ידי מוסדות לימודי הקולנוע בארץ ותכלול שלושה מפגשים המתפרשים על פני החודשים דצמבר 2023 וינואר 2024.
מוסדות הלימוד המשתתפים בתוכנית: אוניברסיטת תל אביב – בית הספר לקולנוע על שם סטיב טיש, סם שפיגל – ביה"ס לקולנוע וטלוויזיה, מכללת אורנים, מכללת סמינר הקיבוצים, המכללה האקדמית ספיר – אמנויות הקול והמסך, מעלה – בית הספר לקולנוע, מנשר לאמנות ובצלאל.
במהלך המפגשים יוגש כיבוד אותו יספק יקי שגיא, הקונדיטור של מאפיית "ללוש" מקיבוץ בארי, בשיתוף עם מאפיית לחמים.
מפגש 1 – השחקנים הישראלים | 28.12.23
מושב ראשון: היכרות עם גופי השידור בישראל
הרצאות קצרות של מנהלי הערוצים הדוקומנטריים הגדולים בארץ, ואחריהן שאלות ותשובות
משתתפים: גילי גאון (כאן 11, מנהלת הערוץ), גיא לביא (yes דוקו, מנהל המחלקה הדוקומנטרית), חדוה גולדשמידט, אורנה ליבקינד, דורית הסל (הוט 8, מפיקה ראשית, מנהלת הפקות מקור)
גיא לביא
גיא לביא, בוגר החוג לקולנוע וטלוויזיה, אוניברסיטת תל-אביב. בין השנים 1998-2007 שימש כמפיק בחברת ההפקה "נורמה הפקות" של אסף אמיר.
מאז 2008 מנהל את המחלקה הדוקומנטרית של yes, במהלכה היה אחראי על למעלה מ-300 סרטי וסדרות מקור, שרבים מהם השתתפו וקטפו פרסים בתחרויות ובפסטיבלים מובילים, ביניהם:
11 פרסי אופיר לסרטי התעודה הטובים ביותר (בהם ענבל פרלמוטר: אם זה נגמר; שיח לוחמים: הסלילים הגנוזים; מוות בבאר-שבע; הנסיך הירוק), 10 פרסי הסרט הטוב ביותר בפסטיבל דוקאביב (בהם המצלמה של דוקטור מוריס; משפחה בטרנס; הצלמניה). חלקם בלטו גם בפסטיבלים ובתחרויות בינ"ל כמו סאנדנס, פסטיבל ברלין, פרסי האמי, ונרכשו לשידור בגופי שידור דוגמת BBC, PBS, ARTE, NETFLIX.
גילי גאון
גילי גאון היא מנהלת המחלקה הדוקומנטרית בכאן 11-תאגיד השידור הישראלי בשש השנים האחרונות. במסגרת זו היא עובדת עם מיטב היוצרים הדוקומנטריים בישראל ואחראית על שידורם של שלל סרטים וסדרות דוקומנטריים המביאים את סיפורה של החברה וההיסטוריה הישראלית אל המסך. גילי היא אשת תוכן וותיקה בתחום הקולנוע והטלוויזיה: במשך שבע שנים שימשה כעורכת אחראית בתחום הדוקומנטרי והתחקיר במחלקת התכניות ב"רשת", ולאורך השנים יצרה כבמאית ועורכת תוכן את הסרטים "עיראקנ'רול", "אלמנות זה עובר בגנים", "מדינת הזאבים", הסדרה "הבלוק" ותוכניות דוקומנטריות רבות נוספות. בוגרת בהצטיינות של ביה"ס לקולנוע וטלוויזיה על שם סם שפיגל בירושלים, נשואה ואמא לשניים.
דורית הסל
דורית הסל מפיקה ראשית ומנהלת הפקות מקור של ערוץ הוט 8 מזה 7 שנים
בתפקדיה הקודמים שימשה דורית כמפיקה של דרמות, סדרות וסרטים רבים לכלל הערוצים.
מושב שני: פאנל על הפצה בהנחיית הבמאית טל ברדה
שיחה על תהליך ודרכי ההפצה והשיווק הישראלים והבינלאומיים מנקודת מבט מקומית
משתתפים: חדוה גולדשמיט (Go2Films), מיכאל טרבס (JMT Films), פנינה חלפון לנג (קופרו – הקרן לשיווק תוכן ישראלי), אורנה ליפקינד ועומר שניר (קולנוע לב)
חדוה גולדשמידט
חדוה גולדשמידט היא בעלים ומנהלת סוכנות מכירות הסרטים הישראלית Go2Films, המקדמת סרטים ישראליים ויהודיים, בעלי דגש חברתי ורב תרבותי, ומציגה אותם לקהלים נרחבים בארץ וברחבי העולם. עם ותק של 25 שנה בשוק הבינלאומי, החברה מתמקדת בסרטים נבחרים בעלי ערך מוסף, העוסקים בנושאים אנושיים, חברתיים ורב תרבותיים, המביאים לעולם את העושר התרבותי והחברתי של ישראל. חדוה משמשת כיועצת ההפצה לקרנות, פסטיבלים ושווקי טלוויזיה, ומרצה על קולנוע והפצת סרטים בארץ ובחו"ל. שותפה מקימה של ארגון Women of Faith for Peace לקידום שיח והעצמת נשים במזרח בתיכון, פעילות אשר זיכתה את הארגון בפרס אריה הזהב לשלום מטעם פסטיבל ונציה 2017.
מיכאל טרבס
מיכאל טרבס הוא המייסד והמנכ"ל של JMT Films, שאותה הקים בדיוק לפני עשרים שנה, בחודש דצמבר 2003. מפיץ סרטים בינלאומי, נולד בפריז, בעל תואר שני במנהל עסקים מאוניברסיטת רייכמן עם התמחות בתקשורת שיווקית.
חברת ההפצה ג'יי אמ טי פילמס מייצגת יותר ממאה סרטים, ובהם סרטים עטורי פרסים כגון "סבוי" של זהר וגנר, "אתה מת רק פעמיים" סרטם של יאיר לב ודוד דרעי ו"התאונה" סרטו של אמרי דקל-קדוש. החברה עוסקת במכירות לגופי שידור ופלטפורמות המשדרות בחו"ל ושיווק והפצה לפסטיבלים והקרנות מיוחדות.
מיכאל טרבס מוזמן כמרצה אורח לקולנוע וטלוויזיה ומשתף פעולה עם פסטיבלים לקולנוע ברחבי העולם, כמנחה וחונך לפיצ'ינג, וחבר בצוותי שיפוט.
פנינה חלפון לנג
פנינה חלפון לנג, מנהלת את קרן קופרו לשיווק תוכן ישראלי, המקדמת יוצרי.ות ויצירות קולנוע ישראלי ושיתופי פעולה בינלאומיים, משנת 2019. חלפון לנג היא בוגרת לימודי קולנוע וטלוויזיה מאוניברסיטת תל אביב ובעלת ניסיון רחב בהפצת קולנוע והפקת אירועי תרבות ופסטיבלי סרטים.
במהלך השנים עבדה בתפקידי הפקה ותוכן שונים בפסטיבלים בארץ ובעולם והתמחתה בהפצת סרטים והשוק הבינלאומי. פנינה החלה דרכה בקופרו כמפיקת שוק קופרו ומשנת 2019 היא מנהלת את עמותת ושוק קופרו ואחראית על הקשרים הבינלאומיים עם מקבלי ההחלטות וארגונים מקבילים ברחבי העולם. בנוסף, חלפון-לנג אחראית על הקמת פלטפורמת ההפצה המקוונת CoPro.Screen ויזמה את מעבדת האימפקט החדשנית בשנה שעברה.
מפגש 2 – השחקנים הבינלאומיים | 4.1.23
מושב ראשון: כלים להפצה ומכירת סרטים בחו"ל
מפיצים בזירה הגלובלית על עבודת המפיץ וסוכן המכירות, אסטרטגיה ושיווק סרטים ישראלים באקלים הנוכחי
משתתפים: תיאו ליונל (The Party, מנהל פסטיבלים), שושי קורמן (Cinephil, מכירות ואסטרטגיה), ערן פולישוק (Chapter Two Films, מנכ"ל)
Eran Polishuk
A dynamic independent producer and promoter of films and film festivals, Eran Polishuk has been on the international film industry scene for more than a decade. He has worked with top festivals, distribution companies, and philanthropic organizations as well as film and education institutes. In January 2020, Eran launched his own media strategy, sales, and distribution company — Chapter Two Films. In addition to leading the company, Eran provides consultant services to filmmakers, film festivals, and nonprofit organizations. In that capacity, he creates strategic festival, marketing, sales, and distribution campaigns that include grassroots outreach, eventized screenings, and panel presentations as well as assisting with fundraising, and booking. Eran has been invited to be a jury member, guest speaker, and presenter at numerous American and Israeli film festivals. Prior to launching Chapter Two Films, Eran successfully promoted a wide range of critically acclaimed Israeli and Jewish-related films as Director of Film & Media at the Consulate General of Israel's Office of Cultural Affairs in North America. Before working in the United States, Eran was the producer of the International Jerusalem Film Festival at the Jerusalem Cinematheque-Israel Film Archive. Eran is currently based in New York City.
Shoshi Korman
Shoshi Korman is the co-Managing Director of Cinephil, an international sales and advisory firm with a strong reputation for securing international distribution, broadcasting and financing deals for documentaries from around the world on behalf of producers and directors. Previously as Head of Marketing Shoshi focused on festival, release and awards campaigns. Later, as Head of Sales and Strategy she spearheaded the acquisitions and sales of the companies’ titles. She now runs the company together with Suzanne Nodale. Recent titles she has worked on include three-time Academy Award nominee "FLEE", by Jonas Poher Rasmussen; two-time Academy Award nominee "Collective", by Alexander Nanau, "Gunda", by Victor Kossakovsky; Sundance winner and Academy Award nominee “A House Made of Splinters”.
Théo Lionel
Théo Lionel has been Festival Manager since 2018 starting in Doc & Film International which merged in 2020 with Jour2Fête International to create The Party Film Sales. Working on both fiction and documentary features he was able to implement festival strategies on film such as TOUCH ME NOT by Adina Pintilie, Golden Bear 2018, MIDNIGHT TRAVELER by Hassan Fazili, ORLANDO, MY POLITICAL BIOGRAPHY by Paul B. Preciado or FOUR DAUGHTERS by Kaouther Ben Hania.
מושב שני: הצצה לעולם הפסטיבלים הבינלאומי
מנהלי פסטיבלים בינלאומיים על גישות אמנותיות, חזון הפסטיבל והצגת יצירה ישראלית באקלים העכשווי
משתתפים: קארה קוסומנו (פסטיבל טרייבקה, מנהלת הפסטיבל) יורגוס קרסקופו (פסטיבל סלוניקי לקולנוע דוקומנטרי, מנהל אמנותי)
Yorgos Krassakopoulos
Yorgos Krassakopoulos started working as a film critic working in multiple publications, TV, and radio stations. He was one of the founding members of the Athens International Film Festival in 1995 and he has also worked in film distribution before moving to the programming team of the Thessaloniki Film Festival in 2011. Since 2016 he is the Head of Programming of the Thessaloniki International Documentary Festival and the Thessaloniki International Film Festival.
Cara Cusumano
Cara Cusumano is the Festival Director and SVP of Programming for the Tribeca Film Festival. She has been with Tribeca since 2008, during which time the festival has become a globally respected showcase, premiering major work including Oscar-nominated documentaries Virunga, Which Way Home, and Ascension, and first films from Damien Chazelle, Reed Morano, Alma Har’el, Nia DaCosta, and Ryan Coogler. She introduced an episodic programming section to the festival beginning in 2016, making Tribeca the first film festival to add TV as an official section, and subsequently hosting the world premieres of notable series including The Handmaid’s Tale, Chef’s Table, Chernobyl, and The Bear. She also oversaw the launch of the festival’s branded content competition Tribeca X in 2016, inaugural standalone Tribeca TV Festival in 2017, and the addition of Tribeca Critics’ Week in 2019, the first of its kind for a North American film festival. In 2021, Tribeca hosted an in-person festival, while also launching three new official categories for the first time since 2016: Tribeca Games, Podcasts, & Tribeca Virtual Premieres.
During her tenure as Festival Director, the Tribeca Film Festival has been called “an annual powerhouse” (Time Out), “reliably and inarguably excellent” (Village Voice), and “one of the most prestigious festivals of the new millennium” (Playlist); “an early champion of multiplatform storytelling” (Variety) and “the godfather of all gatherings for movie fans” (The Economist). Not to mention “a bonanza of wokeness” (Washington Post) and “the badass downtown sister to golden girl Sundance” (The Root).
Prior to Tribeca, Cusumano has worked with film organizations including the Hamptons International Film Festival, the Abu Dhabi Film Festival, the Brooklyn International Film Festival, IFP, POV, Chicken & Egg, & Sundance. She frequently serves on festival juries, among them CPH:DOX, Los Cabos Film Festival, DOC NYC, Nordisk Panorama, Bogota Audiovisual Market (BAM), and the Nantucket Film Festival, and has spoken on panels hosted by IFP, the Doha Film Institute, NYU, UnionDocs, the Athena Film Festival, and IndieWire, among others. She has served on the nominating committees for the Cinema Eye Honors, the International Documentary Association Awards, the Gotham Awards, and the Irish Film and Television Academy Awards. She holds a degree in Film from Columbia University’s Barnard College an MA in Cinema Studies from New York University’s Tisch School of the Arts.
מפגש 3 – המפגש המעשי: כיתות אמן עם יוצרים ומעצבים | 11.1.23
סדנה ראשונה: "פיתיון"
סדנת טריילרים עם היוצר איתמר אלקלעי למטרות גיוס מימון ושיווק סרטים
איתמר אלקלעי
איתמר אלקלעי, יוצר קולנוע מנוסה שעשייתו מתרכזת בדוקומנטרי ובקומבינציה שלו עם עלילתי. בין
סרטיו: "המצלמה של דוקטור מוריס" שזכה בפרס הסרט הישראלי הטוב ביותר בפסטיבל דוקאביב 2022. "הים הדרומי", "ארבע שנים של לילה" , "סטפן בראון", "פרח הרימון" ו"חיבוק" הקצר שהוקרן ממש לאחרונה בפסטיבל הקולנוע חיפה ובפסטיבל הקולנוע הגאה בתל אביב. בין שאר עיסוקיו מלמד איתמר באקדמיה בצלאל ויוצר טריילרים שנים רבות לצרכי גיוס כספים או לצרכי קידום הסרט לקהל.
סדנה שנייה: "האריזה המושלמת"
סדנת עטיפה גרפית עם מירב שחם, בעלת הסטודיו לאנימציה Bananamoon, שעומדת מאחורי עשרות פתיחים של סדרות טלוויזיה, בהן "גוף שלישי", "פאודה", "המפקדת", "האחיות המוצלחות שלי", "שעת נעילה", "המצלמה של דוקטור מוריס" ועוד.
מירב שחם
מירב שחם, מעצבת ובמאית פתיחים לסדרות טלוויזיה וקולנוע, בעלת סטודיו bananamoon לעיצוב ואנימציה. בוגרת התכנית לתואר שני בתקשורת חזותית באקדמיה לעיצוב ואמנות בצלאל. מרצה בתחום הברודקאסט במחלקה לתקשורת חזותית בשנקר. עבדה כ-5 שנים במחלקת הפרומו של "רשת" (ערוץ 2) וכמעצבת וארט-דיירקטורית במספר בתי פוסט נוספים. בין לקוחותיה נמנים Netflix, HBO, כאן 11 תאגיד השידור הציבורי, יס, הוט, קשת אינטרנשיונל, יונייטד קינג, אנדמול שיין ישראל, יולי אוגוסט הפקות, אבוט המאירי, פרימנטל ועוד.
בשנים האחרונות יצרה פתיחים לפאודה, שעת נעילה, האחיות המוצלחות שלי, הבלתי רשמיים, המפקדת, האזרח ק׳, השוטרים ועוד. איירה ספרים ועטיפות אלבומים, ביימה קליפים והציגה את עבודותיה במספר רב של תערוכות קבוצתיות כולל תערוכות יחיד בגלריה אלפרד ובגלריה כולי עלמא. שחם היא גם מוסיקאית ואמנית סאונד, הוציאה אלבום ראשון בשנת 2012 והופיעה בעשרות מקומות והרכבים בינהם: בארבי ת״א, לבונטין 7, תיאטרון החנות, תיאטרון תמונע, האוזן השלישית ועוד.
סדנה שלישית: מיומנו של יוצר ישראלי בעולם
שיחה אינטימית עם אודי ניר ושגיא בורשטיין ("מחנה_משותף, #-", "ויראלי", "גולדה") – תובנות וחוויות מניסיונם האישי בעבודה על קופרודוקציות בינלאומיות ועבודה עם מפיקים בינלאומיים ומפיצים.
שגיא בורנשטיין ואודי ניר חיים
שגיא בורנשטיין ואודי ניר חיים ויוצרים יחד סדרות וסרטים תיעודיים כעשר שנים, בדגש של עריכה ושימוש בחומרים קיימים. שגיא למד צילום סטילס, התחיל את דרכו כעורך וידאו בחדשות ובהמשך פנה לבימוי והפקה. אודי למד דרמטורגיה ועסק בתיאטרון לפני שפגש את שגיא ופנה לקולנוע תיעודי. בין עבודותיהם כמבאים: "חלומות ויראליים" (2021, פרס העריכה – דוקאביב, פסטיבל HOTDOCS, ARTE, ZDF, SVT, DR, פרס הסדרה הקצרה הטובה ביותר – IDA), "גולדה" (2019, דוקאביב, DOCNYC, ARTE, BR, מועמד לפרס אופיר לסרט תיעודי ארוך), #מחנה_משותף" (2017, דוקאביב, דוק לייפציג, פסטיבל קרקוב, קשת, RBB, ORF, BR). "הסיפור האחרון של קפקא" (2011, ערוץ 2, ARTE, דוקאביב, דוק לייפציג).